Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, Sümela Manastırı'nın bakım ve güvenlik çalışmalarının ilk etabının tamamlanarak yeniden ziyaretçilerle buluşturulduğunu bildirdi.

TBMM Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm Komisyonu Başkanı ve AK Parti Trabzon Milletvekili Adil Karaismailoğlu ise yaptığı yazılı açıklamada; “Tarihimize, kültürel mirasımıza ve en önemlisi de bu eşsiz yapıları ziyaret eden vatandaşlarımızın, misafirlerimizin güvenliğine sahip çıkmaya kararlılıkla devam ediyoruz.

Trabzon’umuzun ve ülkemizin dünya çapındaki en önemli sembollerinden biri olan Sümela Manastırı’nda yürütülen kapsamlı bakım ve güvenlik çalışmalarının ilk etabını başarıyla tamamlayarak, ziyaretçilerimizin hizmetine açtık.

Trabzon Rölöve ve Anıtlar Müdürlüğümüzün kontrolünde yürütülen süreçte, endüstriyel dağcılarımız ve uzman mühendislerimiz sarp yamaçlarda çok zorlu bir mesai harcamıştır.

Dış avluda 6 bin 350 metrekare, iç avluda ise 1.225 metrekare olmak üzere toplamda 7 bin 500 metrekareden fazla bir alanda kaya yüzey temizliği gerçekleştirilmiş; 935 metrekare yüzey örtüleme yapılmıştır.

Yamaç temizliğinin yanı sıra, ankrajlar, gergi halatları ve doğal mağara tavanı da dahil olmak üzere yüksek dayanımlı çelik tel ağ yapımı ile geniş ölçekli bir kaya iyileştirme ve destekleme çalışması da tamamlanmıştır.

Gerek bölge turizmimizin sürdürülebilirliği gerekse her yıl ağırladığımız yüz binlerce yerli ve yabancı turistimizin can güvenliği için gerekli çalışmaları sürdürmeye devam edeceğiz. Trabzonumuza, turizm dünyamıza ve ülkemize hayırlı uğurlu olsun.” ifadelerine yer verdi.

Kaynak: AK PARTİ BASIN BÜLTENİ