Türk gençleri, bilişim alanındaki başarılarıyla uluslararası arenada adından söz ettirmeye devam ediyor. İtalya’nın Cesenatico kentinde düzenlenen 6. Avrupa Kızlar Bilgisayar Olimpiyatı’nda Trabzon Fen Lisesi öğrencisi Elif Başak Keleş, gümüş madalyayı boynuna takarak Türkiye’ye gurur yaşattı.

59 ÜLKE, 218 ÖĞRENCİ YARIŞTI

12-18 Mayıs 2026 tarihleri arasında İtalya’nın Cesenatico şehrinde 6’ncısı düzenlenen olimpiyata, 59 ülkeden toplam 218 öğrenci katıldı. Zorlu mücadelelerin yaşandığı organizasyonda Türkiye’yi temsil eden milli takım, bilişim alanındaki yetenekleriyle dikkatleri üzerine çekti.

Madalya-1

3 GÜMÜŞ, 1 BRONZ

TÜBİTAK bünyesinde yürütülen 2202 Bilim Olimpiyatları Programı kapsamında yetiştirilen öğrenciler, uluslararası arenada önemli bir başarıya imza attı. Türk milli takımı, olimpiyat sonunda 3 gümüş ve 1 bronz olmak üzere toplam 4 madalya kazandı.

Ekran Resmi 2026 06 23 09.10.58

TRABZON’UN GURURU ELİF BAŞAK KELEŞ

Trabzon Fen Lisesi öğrencisi Elif Başak Keleş, gösterdiği üstün performansla gümüş madalya kazanarak hem okulunu hem de şehrini gururlandırdı. Milli takımda Elif Başak Keleş’in yanı sıra Nehir Karatopcu ve Zeynep Cansu Mutlu da gümüş madalya kazanırken, Aslıhan Buğa bronz madalyanın sahibi oldu.

TÜBİTAK’TAN DESTEK

Öğrencilerin bu başarısında, TÜBİTAK’ın 2202 Bilim Olimpiyatları Programı kapsamında sağladığı eğitim ve desteklerin büyük rolü oldu. Program, yetenekli gençlerin bilim ve teknoloji alanlarında kendilerini geliştirmesine imkân tanıyarak uluslararası arenada ülkemizi temsil etmelerine olanak sağlıyor.