61SAAT HABER SERVİSİ -

Trabzon ile Gürcistan \ Tiflis arasında başlatılması istenilen doğrudan uçuş seferlerinde sorun olan ‘Koltuk Garantisi’ problemi bugün imzalanan protokole aşıldı.

Trabzon Büyükşehir Belediyesi’nde Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Metin Genç başkanlığında bir araya gelen TTSO, TTB, DKİB, İl Turizm Müdürlüğü, Sağlık Turizm Derneği, Otelciler Birliği, AVM Temsilcileri ve sektör temsilcileri ‘Koltuk Garantisi’ problemini aşan protokolü imza altına aldı.

İmzalanan protokolün ardından Başkan Ahmet Metin Genç bir açıklama yaptı. Başkan Genç, “Şehrimiz adına aldığımız önemli bir karar, burada kıymetli katılımcılarımızla birlikte Trabzon kamuoyu ile paylaşmak üzere toplandık.

TTSO’nun kıymetli başkanı, TTB’nin kıymetli Bakanı, İhracatçılar Birliği’mizin kıymetli başkanı, İl Turizm Müdürümüz ile Ticaret Odamızın Kadın Girişimcileri ile Sağlık Turizm Derneği, Otelciler Birliği Başkanımız AVM Merkezlerimizle temsilcileri ile birlikte bir toplantı yaptık.

TRABZON’DA TURİZM 12 AYA YAYILACAK

Şehrimizin gelişen trendi turizm. Trabzon’umuz çok şükür ki turizm noktasında, gerek farklı inançlara hitap edecek cazibe merkezi olmakla beraber evet emirde doğal güzellikleriyle tercihe şayan şehir.  Son yıllarda farklı ülkelerden şehrimize gelen turistleri en iyi şekilde ağırlamak, günün sonunda şehre ekonomik girdi sağlamak noktasında önemli bir gayreti bugüne kadar ortaya koyduk. Bundan sonra da aynı anlayışla devam etmek istiyoruz.  Trabzon’da turizmi 12 aya yayan anlayışı ortaya koymak istiyoruz. O da yeni dönemde bir taraftan çalışmalarını sürdürdüğümüz Çakırgöl Kayak Turizm Merkezinin hayata geçirmek için artık fiili adımların başlangıcını yaptık. Şehrimizde 12 boyunca turizm olması çok kıymetli. Trabzon’umuzun sağlık merkezi olması, Fakülte, Devlet, Özel Hastanelerimiz olmak üzere, buralarda nitelikli hekimlerimiz var.
Trabzon zaten hüviyeti itibariyle ülkemizin önemli bir merkezi. Ve merkezi konumu olan bir şehir. Sağlık konusunda da son yıllarda önemli adımlar atıldı. Özel hastanelerimizin devreye girmesi, bu konudaki önemimizi daha da çok arttırdı.

BATUM’DAN GEÇEN YIL 41 BİN KİŞİ GELDİ

Geçen yıl sadece Batum’dan 41 bin 737 kişi sağlık turizmi için ziyaret etti. Bizim sağlık merkezlerinden istifade etti. Bu sağlık merkezlerinde kritik tedavilerini veya tedavi süreçleri tamamlandıktan sonra memnuniyetlerini gördüğümüzde bu işi Tiflis Boyutuyla daha da geliştirmek için istişare toplantısı yaptık.

BAKÜ’DEN 2 BAŞLADI, 4’E ÇIKTI

Geçen yıl Bakü’den başlayan doğrudan uçuş seferleri haftada 2’ye, bugün 4 sefer yapılıyor.
TTSO Başkanımız bu konuda aktif bir ilişki sürdürüyor.
Bu süreci Tiflis’ten artık Trabzon’a doğrudan uçuş yapılabilecek şekilde bir aşamaya getirdik. Bugün burada taahhüdünü ortaya koyduğumuz, hep beraber kollektif anlayışı ortaya koduk. Bunun taahhüdünü Gürcistan makamlarına iletiyoruz. Artık Tiflis’ten Trabzon’a doğrudan uçuş seferleri başlayacak. Trabzon, sağlık noktasında o merkezi hüviyetini daha da geliştirecek.

SADECE TİFLİS İLE SINIRLA KALMAYACAK

Bu își sadece Tiflis ile de bırakmak istemiyoruz. Artık, Trabzon’umuzu Kafkasya’ya da açılacak. Bunlar zincir şekilde işler. Yeter ki sizin şehrinize itimat edilsin. Hepimiz bu protokolün altına hep birlikte imza attık. Şehrimiz adına hayırlı uğurlu olsun.
Şehrin turizmi noktasında, geleceği, sağlık merkezi olma noktasında önemli ve hayırlı bir karara imza attık. Bu birlikte hareket etme kabileyitni ortaya koyduğumuz, sağlık camiamızın çok kıymetli temsilcilerine

HAFTADA 2 SEFER PLANLANIYOR, EYLÜL BAŞI BAŞLAYACAK

Haftada 2 sefer planlama yapıldı. Çarşamba ve Pazar olarak.. Nitelikli ve konforlu bir uçuş olacak. En az 727 tipindeki uçaklarla bu seyahat yapılacak. Bizim arzumuz Ağustos ayı bitmeden. Ama bu işin acente ve oradaki karşılık kurumlarla diyalog, protokol disiplinleri yürütülüyor. En geç Eylül başında bunun yürürlüğe gireceğini ifade edebiliriz. Şu anda ilk uçuş tarihi belirlenmedi. Belki heyet olarak Trabzon heyeti olarak hep beraberce Tiflis’e gidebiliriz. Belki heyet olarak gidip ilk uçuşla Trabzon’a geleceğiz. Belki ilk uçuşu karşılayacağız. Bu resmileştiğinde kamuoyu ile paylaşacağız.

100 KOLTUK GARANTİSİ

Bu taahhüdümüz 100 koltuk garantisi olması noktasında. Bu işe Trabzon boyutu itibariyle bu garantiyi veriyoruz şeklide adım atıyoruz. Ben inanıyorum ki 3 ay 6 ay sonra yapacağımız toplantılarda her hangi bir garantiye mahal vermeksin, ki Batum’dan karayolu ile 41 bin kişi gelmiş. Dolayasıyla o garantiye mahal vermeden bu süreç devam edecek.

KOLTUK GARANTİSİNİN DAĞILIMI

Trabzon büyükşehir yüzde 10, Forum AVM yüzde 10, Rubenis 2,5, Cevahir de 2,5, Trabzon oteller birliğimiz Yüzde 5, Hastanelerimiz tabi sağlıkla ilgili olmak üzere Tıp Fakültesi yüzde 12, Medical Park Yıldızlı ve Karadeniz yüzde 20, 7 M, yüzde 7, Fakülte yüzde 12, Ulusoy yüzde 17, Kuzey Göz 1, “