Gündem

Bakan Uraloğlu’ndan Türk gemileri için güvenlik açıklaması!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’ndeki gelişmelerin yakından takip edildiğini belirterek, 26 Haziran 2026 itibarıyla bölgede bekleyen 15 Türk gemisinin güvenli şekilde çıkış yaptığını açıkladı.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’nde yaşanan gelişmelere ilişkin açıklamalarda bulundu.

Bakan Uraloğlu, bölgede yaşanan sürecin ilk andan itibaren anbean takip edildiğini belirterek, ilgili tüm kurumlarla koordinasyon içinde hareket edildiğini ifade etti.

26 Haziran 2026 itibarıyla bölgede bekleyen gemilerin tamamının emniyetle çıkış yaptığını açıklayan Uraloğlu, toplam 15 Türk gemisinin güvenli şekilde bölgeden ayrıldığını duyurdu.

Bakan Uraloğlu açıklamasında, bölgede bulunan 3 Türk sahipli geminin ise Körfez içerisinde ticari faaliyetlerini sürdürdüğü için ayrılış talep etmediğini belirtti.

Bekleyen gemilerde toplam 99 Türk personelin bulunduğunu aktaran Uraloğlu, Basra Körfezi’nden anlık ayrılma talebi olan herhangi bir Türk gemisinin bulunmadığını kaydetti.

Uraloğlu, vatandaşların ve denizcilerin güvenliği için sürecin hassasiyetle takip edilmeye devam edildiğini vurguladı.

{ "vars": { "account": "UA-28164355-1" }, "triggers": { "trackPageview": { "on": "visible", "request": "pageview" } } } { "vars": { "account": "G-DQTZ4JSXP4" }, "triggers": { "trackPageview": { "on": "visible", "request": "pageview" } } }