Trabzon’da sağlık turizmi amacıyla Gürcistan’ın başkenti Tiflis’ten yolcu getirmek için planlanan uçak seferleri bugün başladı. Tiflis’ten kalkan ilk uçak, bugün sabah 08.00’de Trabzon’a indi.

Gürcistan Tiflis Shota Rustaveli Havalimanı’ndan kalkan uçak, yaklaşık 1 saatlik yolculuğun ardından Trabzon Havalimanı’na geldi.

Trabzon’a gelen ilk uçağı Trabzon Havalimanı’nda kalabalık bir heyet karşıladı. İlk uçuş dolayısıyla bugün Trabzon Havalimanı’nda bir tören düzenlendi. Trabzon Havalimanı Dış Hatlar Terminali'nde düzenlenen törene; Trabzon Valisi Aziz Yıldırım, Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Metin Genç, Gürcistan Trabzon Başkonsolosu Nikoloz Iashvili, TTSO Başkanı Erkut Çelebi, Ali Osman Ulusoy Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Hülya Ulusoy, Georgian Wings Yönetim Kurulu Başkanı Shalva Kıknadze ile sağlık turizmi paydaşları katıldı.

Whatsapp Image 2024 10 14 At 08.43.08

Programda ilk olarak Ali Osman Ulusoy Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ahsen Aydın konuştu. Aydın, karayoluyla Sarp Sınır Kapısı’ndan sonra Trabzon - Tiflis uçak seferlerinin de başladığını hatırlatarak, Ali Osman Ulusoy ailesinin 3. kuşak olarak hava yolu ulaşımında da yer almaya başladıklarına dikkat çekti.

Törende daha sonra seferlerin yapıldığı Georgian Wings firmasının Yönetim Kurulu Başkanı Shalva Kıknadze konuştu.
Kıknadze’nin ardından ise Ali Osman Ulusoy Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Hülya Ulusoy konuştu. Ulusoy, “Çok çalışarak, inanarak, güvenerek iyi yerlere geldik. Şimdi 3. kuşak olarak kızlarım, şirketler grubuna yeni bir kapı açıyorlar. Allah yollarını açık eylesin. Trabzon için atılan bu büyük adımda 1 yıl önce girişimleri başlatan TTSO Başkanı Erkut Çelebi’ye, Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Metin Genç’e ve gece gündüz demeden çok çalışan kızlarıma teşekkür ediyorum” dedi.

Whatsapp Image 2024 10 14 At 08.50.32

25 Yıl Önce Durdurulan Seferler...
Gürcistan Trabzon Başkonsolosu Nikoloz Iashvili, “Bugün hepimiz için önemli bir gün. İki komşu ülke büyük mutluluk yaşıyor. 25 yıl önce durdurulmuş olan uçak seferlerimiz bugün yeniden başladı. Bu seferler, her iki ülke için çok anlamlı, çünkü her iki ülkenin dost ve arkadaş halkının daha da yakınlaşmasına katkı sağlayacak. Gürcistan vatandaşları genellikle İstanbul’a seyahat ederken artık Türkiye’de Karadeniz Bölgesi’ne de gelmelerine katkı sağlayacak. Uçak seferlerinin çok başarılı, dolu dolu devam etmesini dilerim. Kısa zamanda haftada 2 sefer değil, 7 sefer olsun dileğiyle...” şeklinde konuştu.

Whatsapp Image 2024 10 14 At 08.50.32 (1)

Zorluklarla Buraya Geldik
TTSO Başkanı Erkut Çelebi, “Yoğun bir uğraş sonucu buraya geldik. En sonunda burada Valimize ve Büyükşehir Belediye Başkanımıza teşekkür ediyorum. Büyükşehir Belediye Başkanımız birleştirici olup, şirketleri bir araya getirip garanti vermesi noktasında teşekkür ediyorum. Bu bizim sağlık turizmi ile ilgili bir projeydi. Trabzon - Tiflis uçuşları için çalışmalarımız 1 yıl önce başladı. Hakikaten zorluklarla buraya geldik. Pazarlıklarımız uzun sürdü. Önce Samsun konuşuluyordu. Trabzon’a doğru rotasyon olduğunu konuştuğumuzda, ‘Biz Trabzon’a inanıyoruz’ dedik. Ulusoy ailesine teşekkür ediyorum. Ortaya yüreklerini koydular.

Trabzon’u Kültür ve Gezi Merkezi Yapacağız
Yakın zamanda direkt uçuşları Ercan Havalimanı’na başlattık. Ürdün ve Umman üzerinde çalışıyoruz. Ama bizim için olmazsa olmazımız Soçi. Bu konuda da çalışmalar var. Gemi ile ilgili çalışmamız var. Gemi koyma noktasına kadar bir aşamaya geldik.
Trabzon’u alışveriş, sağlık, kültür, gezi merkezi yapmaya çalışacağız.”

Erbil, Soçi Artarak Devam Edecek
Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Metin Genç, özetle şu ifadeleri kullandı:
“Şehrim adına çok mutluyum. Turizmi çeşitlendirmeye çalışarak bu işe soyunduk. Heyecan duyup bu projeleri hayata geçirmek önemli, ancak bu işe önderlik eden dinamik yapının varlığına inanmak daha önemli.
TTSO Başkanına teşekkür ediyorum. Şehrin kalkınması için proaktif bir gayret gösteriyor. Bugün Tiflis ile başlayan törenler Erbil ve Soçi ile artarak devam edecek.
Bu çalışmaları Valimizin önderliğinde yapıyoruz. Yerel yönetim olarak bu işe daha büyük önem vereceğiz.
Sağlık sektörü bizim için önemli bir alan. Kafkasya’dan, özellikle son zamanlarda Gürcü vatandaşlarımızın bu manadaki talepleri hava yolu taşımacılığıyla zaruret haline geldi. Bugün bu adımı attık. Hem şehrimiz hem de Gürcistan için hayırlı ve uğurlu olsun.
Bu adımı atarken, işin bütünleştirici organizasyonunda yer aldığımız için mutluyuz. Şehrimizin değerli kurumlarıyla kolektif hareket etmek önemli bir iş.”

Whatsapp Image 2024 10 14 At 08.50.31

1 Saate İndi
Programda son olarak Trabzon Valisi Aziz Yıldırım konuştu. Yıldırım, “Gürcistan-Trabzon seferleri yeniden başladı. İki toplum birbirini daha iyi tanıyacak ve uçak seferleri umarız her güne çıkar. Aynı zamanda mesafeleri kısaltan, insanların uzaklığını ortadan kaldıran bir faaliyet. Bu nedenle çok kıymetli buluyorum. Sadece turizm açısından değil, iş birliği ve yatırımcıların bir araya gelmesi bakımından da çok kıymetli. Tarihten beri var olan iki toplum arasındaki dostluk daha da pekişecektir. Tarihi İpek Yolu’nun Trabzon - Tiflis arasını yeniden inşa ediyoruz. Daha önce günler, haftalar süren yolculuk, bugün itibariyle 1 saate indi.” dedi.
Konuşmaların ardından pasta kesildi ve bu kez Trabzon’dan Tiflis’e ilk uçuş gerçekleştirildi.

Tiflis’ten Trazon’a uçuş seferleri başladı! İlk sefer için tören...